skip to Main Content

De stem van Raadhuis Advies:

Briseida de Beer

“Goedemorgen, Raadhuis Advies. Met Briseida.” Wie naar ons kantoor belt, maakt kennis met de stem van Raadhuis Advies, officemanager Briseida de Beer. Wie is zij en wat doet zij precies? En hoe klinkt haar stem eigenlijk? We vroegen het haar.

Briseida de Beer, Raadhuis advies

Je eigen stem typeren valt niet mee. Ook niet voor de stem van Raadhuis Advies. Collega Paul Joppen heeft beduidend minder moeite met die typering: “Briseida’s stem heeft een warme klank, is opgewekt en goed verstaanbaar. Volgens mij hoeft ze zelden iets te herhalen.” Waarna ze zelf aanvult: “Ik articuleer inderdaad redelijk goed, waarschijnlijk door mijn Spaanse tongval.” Een tongval die alles te maken heeft met haar gedeeltelijk Boliviaanse afkomst, die haar zo kenmerkende rollende ‘r’ verklaart.

Totaalbeeld

Duidelijk spreken is één ding, maar vindt ze het ook leuk om de stem van Raadhuis Advies te zijn? “Zeker! Ik doe mijn telefoonwerk graag. Het is ook een belangrijk deel van mijn functie. Telefonisch kun je zaken heel snel regelen. Veel sneller dan via de mail. En gaandeweg heb ik de naam gekregen dat als je mij belt het ook goed komt.” Toch voelt ze zich niet specifiek het visitekaartje van Raadhuis Advies. “Dat visitekaartje vormen we als team samen, omdat ieder van ons het bedrijf representeert. Belangrijk is wel dat het totaalbeeld klopt. Dat we allemaal adequaat en op niveau kunnen reageren om eenzelfde beeld van ons bedrijf af te geven.”

Verrassend genoeg bellen Briseida’s directe collega’s haar het vaakst. “Tijdens hun werk hebben ze regelmatig documenten nodig, moet ik iets voor hen nazoeken of een afspraak maken of juist verzetten. Daarnaast spreek ik uiteraard ook anderen. Ik verbind veel telefoontjes door, maak afspraken met bestuurssecretariaten en word – net als elk ander kantoor – bestookt door marketingbureaus. Klanten spreek ik helaas niet meer zo vaak, omdat de smartphones snellere communicatielijnen tussen de klant en de adviseurs mogelijk hebben gemaakt.”

Tram

Briseida de Beer

Als officemanager heeft Briseida uiteraard meer taken, zoals de financiële administratie, het agendabeheer voor de directie, de kwaliteitscontrole, het facility management en personeelszaken. Zij heeft haar eigen methode om dat in een 40-urige werkweek te kunnen doen. “Ik heb een gestructureerde aanpak. Als er iets moet gebeuren, bedenk ik eerst wat daarvoor nodig is en ga ik daarna pas aan de slag. Ook leg ik zo veel mogelijk schriftelijk vast om het later terug te kunnen vinden. Dat is nodig met die verschillende taken en de snelheid waarmee afspraken worden vastgelegd en weer veranderd. Toch kan niemand zo maar mijn taken overnemen, omdat ik natuurlijk ook veel in mijn hoofd opsla. Mijn baas vraagt al lang om een handboek voor het ‘Briseida-onder-de-tram-scenario’, maar dat is onmogelijk te maken. Bovendien rijden er in Helmond geen trams!”

Voelt ze zich dan als een vis in het water? “Absoluut. Dit is een geweldige job die elke dag weer anders is en waarbij ik met leuke mensen samenwerk. Ik ben flexibel naar mijn werkgever en mijn werkgever ook naar mij waardoor ik als muziekliefhebber festivals en muziekconcerten kan bezoeken. Wanneer ook. Het is geen 9-tot-5-baan, maar daar kies ik bewust voor. Je moet werken om te leven, zeggen ze, en dan is het wel zo prettig als je leuk werk hebt. En dat heb ik zeker!”

Back To Top
×Close search
Zoeken